Általános Szerződési Feltételek

A szerződés a Vásárló a www.inshop.hu webáruház (a továbbiakban Webáruház) rendszerén keresztül leadott megrendelése elküldésével és annak az Eladó általi visszaigazolásával jön létre. A Webáruházon keresztül, elektronikus úton megkötött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, azokat az Eladó iktatja, archiválásra kerül és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető, magatartási kódexre nem utal.

Jelen ÁSZF számítógépre menthető a "Letöltés: Általános Szerződési Feltételek" gombra kattintva .pdf formátumban és kinyomtatható. A szerződés nyelve: magyar.

I. Az Eladó adatai

A www.inshop.hu webáruházat az inShop.hu webáruház Kft. üzemelteti, (a továbbiakban mint Eladó).

  • Név: inShop.hu webáruház Kft.
  • Székhely: 1141 Budapest, Szugló utca 82. (levelezési cím)
  • Cégjegyzékszám: Cg.01-09-931884,
  • Bejegyző cégbíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
  • Adószám: 11726643-2-42
  • Adatvédelmi nyilvántartási szám: 03764-0001, adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-89787/2015.
  • Email cím: info@inshop.hu

Az Eladó a 3073 csomagküldési nyilvántartási szám alatt csomagküldő tevékenységet végezhet. A nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Főváros XIV. Kerület, Zugló Önkormányzat Polgármesteri Hivatala

II. A szolgáltatás igénybevétele – Megrendelés, fizetési módok, szállítás és feltételei, árak

II/1. Regisztráció

A Webáruházban a megrendelések leadására a Webáruház rendszerén keresztül van lehetőség. A Webáruházban a Vásárló regisztrációval és regisztráció nélkül is rendelhet.

A Webáruház tartalmának minden része elérhető bárki számára, regisztráció nélkül és a vásárlásnak sem feltétele az érvényes regisztráció. Azonban, ha a Vásárló regisztrálni kíván a Webáruházba, akkor a következő adatokat kell megadnia az Eladó részére:

Regisztráció Facebook felhasználónévvel és jelszóval

  • Kattintson a Webáruház fejlécében található FIÓKOM ikonra.
  • Kattintson a BEJELENTKEZÉS FACEBOOK-AL gombra.
  • Javasoljuk, hogy a regisztrációval létrehozott saját felhasználói oldalán töltse ki a szállításhoz szükséges adatokat, így a későbbiekben már kényelmesen vásárolhat: név, szállítási és számlázási cím, telefonszám.

Regisztráció saját felhasználónévvel és jelszóval

  • Kattintson a Webáruház fejlécében található FIÓKOM ikonra.
  • Adja meg az e-mail címet és a jelszót.
  • Kattintson a REGISZTRÁCIÓ gombra. Ezzel a regisztrálás folyamata véget ért, a továbbiakban folytathatja a vásárlást, vagy újat indíthat.

Vásárlás regisztráció nélkül

  • A kiválasztott terméket helyezze a termékoldalon található virtuális kosárba (KOSÁRBA RAKOM gomb).
  • Válasszon a megjelenő lehetőségek közül: MEGYEK A KOSÁRHOZ vagy GYORSAN A PÉNZTÁRHOZ.
  • Töltse ki a szállításhoz és a számlázáshoz szükséges adatokat: név, szállítási és számlázási cím, e-mail cím, telefonszám. Vállalkozás esetén adja meg a cég nevét, címét és az adószámát.
  • Válasszon fizetési módot
  • Nyomja meg a MEGRENDELÉS LEADÁSA gombot. Ezzel a megrendelés folyamata véget ért, hamarosan megkapja a Megrendelés automatikus visszaigazolását.

A Webáruházban regisztrációval vagy regisztráció nélkül vásárlók adatainak kezelésére és védelmére a www.inshop.hu Adatvédelmi nyilatkozata vonatkozik.

A regisztráció sikeréről az Eladó e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.

Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@inshop.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően az Eladó köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Webáruházat.

A Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

II/2. Megrendelés menete

A megvásárolni kívánt terméket a Vásárlónak a kosarába kell helyeznie, a termék alatt található KOSÁRBA RAKOM gombra kattintással. A kosárba helyezést követően választhat, hogy a kosárhoz vagy rögtön a pénztárhoz megy. Amennyiben a Vásárló szeretne további terméket kosarába helyezni, megteheti anélkül, hogy kosarának tartalma elveszne. Ha Vásárló nem szeretne további terméket a kosarába helyezni, ellenőrizze a kosárba helyezett termékek listáját és kattintson a TOVÁBB AZ ADATOK MEGADÁSÁHOZ gombra. A megjelenő felületen a Vásárlónak meg kell adni a megrendelés teljesítéséhez szükséges személyes adatokat és ki kell választani a rendelkezésre álló lehetőségek közül a kívánt szállítási és fizetési módot.

A Vásárló a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Eladó részére való elküldéséig bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az X gombra kattintva vagy a termék mennyiségének csökkentése). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím). Az adatbeviteli hibák javítására a megrendelés elküldése után is van mód: a helyes adatok írásban (e-mailen) való megadásával.

Ha a Vásárló minden adatot megadott és kiválasztotta a fizetési és szállítási módot, akkor a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja megrendelését ténylegesen elküldeni (fizetési kötelezettséggel járó megrendelés) az Eladó részére. Ha a Vásárló a bankkártyás fizetési módot választotta, akkor a MEGRENDELÉS LEADÁSA gombra kattintva a fizetés végrehajtásához szükséges felületre irányítja az oldal, ahol a fizetési adatok megadását követően kerül sor a megrendelés elküldésére.

II/3. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, szerződés létrejötte

A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését az Eladó késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt terméket, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

E visszaigazoló e-mail az Eladó részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre az Eladó és Vásárló között. Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg az Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Nagy kereslet esetén egyes termékeknél a forgalmazók központi raktáraiban is hiány keletkezhet, így előfordulhat, hogy a megrendelt terméket az Eladó csak később, hosszabb szállítási határidővel tudja szállítani. Erről az Eladó külön értesítő e-mailben, minden esetben tájékoztatást ad. Amennyiben a hosszabb szállítási idő nem felel meg a Vásárlónak, megrendelését az értesítést követő 5 napon belül lemondhatja. Az inShop.hu webáruház Kft. az ideiglenes vagy tartós készlethiányért semmiféle felelősséget nem vállal.

A megrendeléssel kapcsolatban bármilyen további tisztázásra szoruló kérdés merülne fel, az Eladó 24 órán belül írásban (e-mailen) tájékoztatja a Vásárlót. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, az Eladó a Vásárlót erről haladéktalanul tájékoztatja és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket haladéktalanul visszautalja a Vásárló részére, a tájékoztatást követően legkésőbb 30 napon belül.

Ha Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, a hibát 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

II/4. Fizetési módok

A Vásárló a megrendelés ellenértékét a következő módokon egyenlítheti ki:

Online bankkártyás fizetés

További információ a bankkártyás fizetésről: Bankkártyás fizetés a www.inshop.hu oldalán.

Az online bankkártyás fizetések a SimplePay (by OTP Mobil) rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.

Előre utalás

Előre utalással az Eladó bankszámla számára a megrendeléskor kapott díjbekérő alapján.

Készpénz

Készpénzes fizetés (utánvét) a csomagot átadó futárnál, MPL PostaPontokon

II/5. A szállítás és feltételei, szállítási díjak

A Vásárló a megrendelt terméket MPL házhozszállítással és MPL Posta Pontokon (Postán maradó, Csomagautomata, Partner Postapont) veheti át. A termék átvételének módját a Vásárló a regisztráció vagy a megrendelés során jelöli meg.

Házhozszállítás MPL futárszolgálattal

Díja: 1 990 Ft / megrendelés (utánvét nélkül).* 50 000 Ft feletti megrendelés esetén ingyenes!**

*A csomag max. súlya: 40 kg, max. mérete: az összméret nem haladhatja meg a 3 métert.

**A megadott súly- és mérethatáron belül, 1 csomag esetén.

  • Díj: 1 990 Ft / csomag. Utánvét kezelési költség: 350 Ft
  • Szolgáltatás: Kiszállítás a megadott címre, fizetés utánvéttel, kiszállítás megkísérlése maximum 2 alkalommal.
  • Szállítási határidő: A Vásárló a termékoldalon megjelenő szállítási idővel számolhat. (Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, az Eladó a Vásárlót erről haladéktalanul tájékoztatja és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket visszautalja a Vásárló részére, a tájékoztatást követően legkésőbb 30 napon belül.)
  • Értesítés: E-mail (kiszállítás előtti napon)

Átvétel MPL PostaPontokon (Postán maradó, Csomagautomata, Partner Postapont)

Díja: 1 990 Ft / megrendelés (utánvét nélkül).* 50 000 Ft feletti megrendelés esetén ingyenes!**

*A csomag max. súlya: 30 kg, max. mérete: 60x60x60 cm.

**A megadott súly- és mérethatáron belül, 1 csomag esetén.

  • Díj: 1 990 Ft / csomag. Utánvét kezelési költség: 350 Ft
  • Szolgáltatás: Kiszállítás a kiválasztott MPL Posta Pontra, fizetés utánvéttel (csomagpont függő).
  • Szállítási határidő: A Vásárló a termékoldalon megjelenő szállítási idővel számolhat. (Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, az Eladó a Vásárlót erről haladéktalanul tájékoztatja és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket visszautalja a Vásárló részére, a tájékoztatást követően legkésőbb 30 napon belül.)
  • Értesítés: E-mail (kiszállítás előtti napon)

A termékcsomagolást és a termék küldését az Eladó logisztikai partnere végzi: Bridge Logistics Kft. (Székhely: 1118 Budapest, Pálinkás Antal utca 6D)

A Vásárló köteles a csomagot átvételkor az átadó személy vagy a futár általi kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérni jegyzőkönyv felvételét. A Vásárló ilyen esetben nem köteles átvenni a terméket.

A termék MPL futártól vagy MPL Posta Pontokon való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az Eladónak utólag jegyzőkönyv nélküli mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Az átvételt igazoló dokumentum aláírásával ugyanis Vásárló elismeri, hogy az átvett csomag, termék mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék és egyértelműen megállapítható, hogy gyártási hibás a vagy a kiszállítás, MPL Posta Pontra szállítás során keletkezett a sérülés, a sérült termék visszaszállítását és cseréjét az Eladó díjtalanul végzi. Az átvételt követően észlelt sérülésért Eladó felelősséget nem vállal!

II/6. Árak

A Webáruházban a termékek az általános forgalmi adót tartalmazó bruttó vételárai vannak feltüntetve, melyek a szállítás költségét nem tartalmazzák.

Az Eladó bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a Webáruház felületén található leírásokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

Az Eladó nem vállal felelősséget az árazási vagy egyéb hibákért, és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére. A megrendelés elküldésével a Vásárló elfogadja a termék árát. A szállítási költség a Webáruház felületén a megrendelés előtt bármikor, regisztráció nélkül megtekinthető

III. Elállás joga

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a.) a terméknek,
b.) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
c.) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d.) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) munkanapon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete értelmében a Fogyasztó 14 naptári nap alatt élhet elállási jogával, azonban az Eladó a 14 naptári nap helyett 14 munkanapot biztosít Fogyasztó részére, hogy elállási jogával élhessen, melynek értelmében a Fogyasztó 14 munkanapon belül jogosult indokolás nélkül a szerződéstől elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 munkanapos határidő lejárta előtt (akár a 14. munkanapon) elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az Elállás pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Az Eladó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 munkanapon belül (akár a 14. munkanapon) elküldi az Eladónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó Elálás pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

Elállás esetén a termék az Eladó logisztikai partnere címére küldendő vissza postai úton: Bridge Logistics Kft., 1112 Budapest, Repülőtéri út 2.

A termékkel együtt a Fogyasztó beazonosíthatósága érdekében a megrendelőlap vagy a számla másolata is visszaküldendő.

A termék Eladó logisztikai partnerének címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az Eladó elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Továbbá nem illeti meg a Fogyasztót az elállási jog olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. állateledel, fogkefe, kozmetikai termékek).

Az ilyen termékek visszavétele a kereskedőtől nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

IV. Szavatosság

IV/1. Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni az Eladóval.

Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

IV/2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a Kellékszavatosság pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen a gyártó és a fogyasztó között nem jött létre szerződéses jogviszony, hiányzik a szerződés. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

Fogyasztó a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

V. Jótállás

A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Az inShop.hu webáruház Kft. a 151/2003. Kormányrendelet alapján, illetve a rendelt mellékletben felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) vonatkozóan azokra a termékekre, melyeknél ez külön fel van tüntetve, a kötelező 2 év jótállási időt biztosít a fogyasztó részére. 250 000 Ft feletti értékű termékekre 3 év jótállási időt biztosít minden fogyasztó részére. A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Eladó a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Fogyasztó a terméket átveszi.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és a Termékszavatosság pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szavatosság, jótállás érvényesítése

A Vásárló a megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét írásban, e-mailen jelezheti:

  • E-mail: info@inshop.hu

VI. Panaszügyintézés

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait előterjesztheti:

  • E-mail: info@inshop.hu
  • Levelezési cím: 1141 Budapest, Szugló utca 82.

Eladó egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

VII. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

1.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
2.) Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Budapesti Békéltető Testület
Székhelye:1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

3.) Bírósági eljárás kezdeményezése.

VIII. Egyéb rendelkezések

Az Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023. március 1.

Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el: Általános Szerződési Feltételek